test zarządzania czasem

Umiejętność zarządzania własnym czasem to tak naprawdę, sztuka świadomego kierowania swoim życiem. Dlatego jest to niezwykle ważna umiejętność. Odpowiednie zarządzanie czasem staje się narzędziem, które służy do budowania naszego wspaniałego życia.

”Czas jest najbardziej ograniczonym zasobem. Jeśli się nim nie zarządza, nie da się zarządzać niczym innym”.
~ Peter Drucker ~

Jeśli chcesz osiągać określone cele, potrzebujesz odpowiedniej ilości czasu. Na szczęście bardzo często okazuje się, że masz go wystarczająco dużo, ale musisz odkryć, w których obszarach działania, ten czas Ci ucieka.

Test zarządzania czasem

Aby skutecznie zarządzać czasem, musisz w pierwszej kolejności określić, jak to wygląda u Ciebie obecnie. Musisz zrobić mały rachunek sumienia i ocenić swoje codzienne działania.

Codziennie marnujemy masę czasu na działania całkowicie zbędne. Dodatkowo dochodzi wiele rozpraszaczy i brak dobrze przygotowanego planu. Tracisz więc swój czas w różnych obszarach działania.

Przygotowałam dla Ciebie zeszyt ćwiczeń, w którym znajdziesz test “Na co marnujesz swój czas?” Pytania podzielone są na 5 głównych obszarów, z którymi masz do czynienia podczas pracy.

Test zarządzania czasem

Obszar 1 – Planowanie

W planowaniu najważniejszym elementem jest posiadanie celu. Twój plan musi być celowy, a realizowane zadania mają przybliżyć Cię do osiągnięcia tego celu. Jeśli działasz bez celu, marnujesz swój czas. Wykonujesz masę zupełnie niepotrzebnych działań. Przed przystąpieniem do tworzenia planu, określ swoje cele i zapisz zadania zgodnie z tymi celami.

Jednak brak celu to nie jedyny problem, z którym masz do czynienia w trakcie planowania. >> Pobierz zeszyt ćwiczeń i dowiedz się więcej <<

Obszar 2 – Podejmowanie decyzji

Jeśli nie wiesz, co jest najważniejsze, zajmujesz się nie tymi zadaniami, którymi trzeba. Marnujesz więc swój czas na rzeczy całkowicie nieistotne. Znając priorytety i zaczynając działać od zadań najważniejszych, przybliżasz się do celu i nie marnujesz czasu na głupoty.

Ustalanie priorytetów jest niezwykle ważne. Dochodzą do tego obszaru jeszcze inne punkty, na które warto zwrócić uwagę, aby nie marnować swojego czasu. >> Pobieram zeszyt ćwiczeń <<

Obszar 3 – Działanie

Działanie zgodnie z planem pozwoli zaoszczędzić Ci masę czasu. Wielozadaniowość natomiast to mit, z którym koniecznie musisz walczyć. Zawsze zajmuj się jednym zadaniem naraz. Wykonuj zadania zgodnie z ich poziomem ważności.

Pamiętaj, że przerwy są niezbędnym elementem działania. Twój organizm potrzebuje chwili regeneracji. Przerwy nie mogą być jednak zbyt długie ani zbyt częste.

Jeśli chcesz dowiedzieć, jaka metoda sprawdzi się tu najlepiej >> zajrzyj do zeszytu ćwiczeń <<

Obszar 4 – Organizacja pracy

Odpowiednia organizacja pracy pozwoli zaoszczędzić Ci wiele czasu i energii. Zanim rozpoczniesz pracę, upewnij się, że posiadasz wszystko, czego potrzebujesz. Dzięki temu nie będziesz przerywać pracy w poszukiwaniu różnych rzeczy. Zapewnij sobie także ciche miejsce, w którym nic nie będzie Ci przeszkadzać. Każda przerwa w pracy wymaga od Ciebie czasu na ponowne wdrożenie się w działanie. To bardzo duża strata czasu.

W obszarze tym jest wiele rzeczy, przez które możesz marnować swój czas. >> Poznaj kolejne korzystając z zeszytu ćwiczeń <<

Obszar 5 – Analiza działań

Robienie systematycznych podsumowań i dokładna ich analiza to podstawa skutecznego działania. Bez tego nie jesteś w stanie stwierdzić czy idziesz w dobrym kierunku i czy Twoje działania przynoszą odpowiednie efekty.

Nie analizując działań, może okazać się, że poświęcasz wiele czasu na rzeczy zupełnie niepotrzebne bądź nieprzynoszące odpowiednich efektów. Marnujesz w ten sposób masę czasu i energii. >> Pobieram zeszyt ćwiczeń i robię test <<

Przygotowałam dla Ciebie narzędzie, które pozwoli Ci sprawdzić, z w którym obszarze i podczas jakich czynności marnujesz najwięcej czasu.

Pamiętaj, aby przeanalizować swoje wyniki i wyciągnąć wnioski

Powodzenia!

Test zarządzania czasem
Zobacz także:

Udostępnij ten artykuł: